Statystyki
- Odwiedziny: 62124
- Do końca roku: 19 dni
- Do wakacji: 197 dni
I Programy dopuszczone do użytku w Przedszkolu Publicznym Nr 1
w Kowarach:
1. "KOCHAM PRZEDSZKOLE"
PROGRAM WYCHOWANIAPRZEDSZKOLNEGO AUTORSTWA SŁAWOMIRY ZAŁĘSKIEJ, WYDAWNICTWO WSiP 2018 ROK
2. PROGRAM PREORIENTACJI ZAWODOWEJ, pt. "BĄDŹ KRAWCEM SWOICH MARZEŃ"
Celem preorientacji zawodowej jest wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami w ich otoczeniu, kształtowanie postawy pracy i motywacji do działania, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci oraz stymulowanie ich pro-zawodowych marzeń.
Treści programowe oraz cele szczegółowe – osiągnięcia dzieci:
1. Zasoby własne, m.in.: zainteresowania, predyspozycje, mocne i słabe stron jako potencjalnych wyznaczników obszarów do rozwoju, kompetencji (wiedzy, umiejętności i postaw), wartości, predyspozycje zawodowe, stan zdrowia.
2. Wprowadzenie w świat zawodów, m.in.: poznawanie zawodów, wyszukiwanie oraz przetwarzanie informacji o zawodach i rynku pracy, umiejętność poruszanie się po nim.
3. Ginące zawody.
4. Moim marzeniem jest! m.in.: planowanie ścieżki edukacyjnej i zawodowej z przygotowaniem do zdobywania doświadczenia zawodowego oraz refleksji nad nim, marzenie o swoim przyszłym zawodzie.
II Projekty realizowane w przedszkolu w roku szkolnym 2019/2020:
1. BLISKIE SPOTKANIE Z KINEMATOGRAFIĄ
Innowacja na temat kinematografii dzieci w wieku przedszkolnym powstała, żeby pomóc przedszkolakom przyswoić wiedzę dotyczącą tematu kinematografii dziecięcej, sposobów jej produkcji i realizacji oraz właściwych treści przekazywanych dzieciom od najmłodszych lat przez wytwórnie filmowe.
Cele ogólne:
1. rozbudzanie u dzieci świadomości związanej z kinematografią,
2. uświadomienie dzieciom jak ważny jest sposób przekazu i zrozumienie treści,
3. kształtowanie prawidłowych nawyków związanych z wyborem tematyki oglądanych filmów.
Cele szczegółowe:
1. interesuje się tematyką i przekazem produkcji filmowych,
2. stosuje zasady kulturalnego zachowania w czasie seansów filmowych,
3. interpretuje przekaz tematyczny filmu,
4. potrafi wyciągnąć wnioski z treści filmu,
5. opowiada fabułę filmu,
6. rozróżnia fikcję od rzeczywistości,
7. wzbogaca wyobraźnię i wiedzę o świecie.